freedom island

2 girls in love…

γάμος ομοφύλων & ομοφυλόφιλοι γονείς

parentsgay.gif

“Ανασύρθηκε το ξεχασμένο νομοσχέδιο για την εκτός γάμου συμβίωση. Τα ζευγάρια θα επισημοποιούν τη σχέση τους στην εκκλησία, στο δημαρχείο ή στο συμβολαιογράφο. Τρεις επιλογές. Όχι βέβαια για όλους. Η καινοτομία αφορά τους «κανονικούς». Γιατί η νομοπαρασκευαστική επιτροπή που είχε συστήσει ο Αν. Παπαληγούρας το υπογράμμισε: Η αναγνώριση της συμβίωσης αφορά τα ετερόφυλα ζευγάρια. Για όσους αγαπούν ανθρώπους του ιδίου φύλου συνεχίζεται η ίδια εκμετάλλευση. Πληρώνουν τα ταμεία τους, αλλά δεν μπορούν να εξασφαλίσουν συνταξιοδοτικά δικαιώματα για το σύντροφό τους. Δεν έχουν δικαίωμα να παράσχουν ιατροφαρμακευτική βοήθεια όταν το έτερον ήμισυ μείνει άνεργο. Και όταν με κόπο αποκτήσουν μια περιουσία, δεν μπορούν με βεβαιότητα να ρυθμίσουν τα κληρονομικά τους (όλο και κάποιος αντιπαθής συγγενής θα εμφανιστεί να διεκδικεί μερίδιο). Μήπως ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για όλα αυτά αφήνοντας κατά μέρος τα της κρεβατοκάμαρας, της θεολογίας και της κατινιάς;”

[…]

Να επιτραπεί η υιοθεσία σε ζευγάρια του ίδιου φύλου. Να αλλάξει ο νόμος για την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή ώστε δύο μαμάδες ή δύο μπαμπάδες να μπορούν με δότη ή παρένθετη μητέρα να αποκτήσουν απογόνους. Ούτως ή άλλως, η σεξουαλικότητα των γονέων δεν αφορά τα τέκνα. Τα έτερο-ζευγάρια δεν λένε “άντε παιδιά πηγαίνετε για ύπνο τώρα η μαμά θα κάνει στοματικό στο μπαμπά”. Γιατί λοιπόν θα πρέπει να ένα γκέι ζεύγος να δίνει λογαριασμό για την απόκρυφη ζωή του στην περίπτωση που κάνει οικογένεια;

Ας αντιστρέψουμε τα πράγματα: Ένα στα δέκα παιδιά που νοσηλεύονται έχει κακοποιηθεί από τους γονείς του -συχνά σεξουαλικά. Πρόκειται για γονείς χωρίς δηλωμένες παρεκκλίσεις, που παντρεύτηκαν με παπά και με κουμπάρο. Γιατί αυτά τα ανώμαλα ζευγάρια έχουν όλα τα δικαιώματα και κάποια άλλα, ευπρεπή και αγαπημένα, αντιμετωπίζονται με νομοθετική απαξία επειδή τυγχάνουν του ίδιο φύλου?

της Λώρη Κέζα. απόσπασμα από τη στήλη”Πολιτικάντικα”. τεύχος 102 του LIFO που κυκλοφορεί. ολόκληρο το κείμενο εδώ κλικ

λ

Advertisements

15 Comments»

  salepi wrote @

βασικά αυτό που με χαλάει σε τέτοιες περιπτώσεις που οι ομοφυλόφιλοι ζητάνε δικαιώματα είναι τα ακραία περιστατικά που φέρνουν σαν παράδειγμα. Είναι αναγκαίο να γίνεται κάτι τέτοιο; Δηλαδή το θέμα είναι ότι “υπάρχουν και χειρότερο (βλέπε κακοποιημένα παιδιά) οπότε γιατί όχι και μεις;”

ξέρεις ότι είμαι σύμφωνη με κάθε δικαίωμα σε συμβίωση και υιοθεσία, απλά με ξυνίζει ειλικρινά ο τρόπος προσέγγισης των ομοφυλοφίλων στις οργανώσεις τους και τα ίδια και τα ίδια επιχειρήματα που ακούγονται.

Ναι, τα ετερόφυλα ζευγάρια δε λένε “άντε παιδιά πηγαίνετε για ύπνο τώρα η μαμά θα κάνει στοματικό στο μπαμπά”, αλλά αυτό είναι το θέμα;;
ναι υπάρχουν και οικογένειες με κακοποιημένα παιδιά, αλλά αυτό είναι το θέμα;;

κάπου πιστεύω ότι χάνεται η μπάλα..

  christiana wrote @

“βασικά αυτό που με χαλάει σε τέτοιες περιπτώσεις που οι ομοφυλόφιλοι ζητάνε δικαιώματα είναι τα ακραία περιστατικά που φέρνουν σαν παράδειγμα.”

βρε σαλεπι μας… και εμενα αυτο που με χαλαει σε τετοιες περιπτωσεις που οι ομοφυλοφιλοι ζητανε δικαιωματα ειναι οτι…τα ζητανε ενω θα επρεπε να ειναι αυτονοητο πως τα εχουν εξισου οπως και οι ετεροφυλοι.

οσο για τα παραδειγματα… απλως δειχνουν πως το να εισαι καλος γονιος δεν εξαρταται απο την σεξουαλικοτητα σου…
apropo, πιστευεις πραγματικα πως η κακοποιηση, σε καθε της εκφανση στα πλαισια της οικογενειας, ειναι ακραιο φαινομενο?
οι δεικτες και οι στατιστικες αλλα δειχνουν…

  christiana wrote @

κατα τη γνωμη μου η μπαλα χανεται οταν περιοριζονται τα δικαιωματα μιας ομαδας ανθρωπων, και δε μιλαω φυσικα μονο για την υιοθεσια, εξαιτιας της διαφορετικοτητας τους.

  erva_cidreira wrote @

Διαβάστε:
H απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για υιοθεσία από ομοφυλόφιλη
http://elawyer.blogspot.com/2008/03/h.html

  erva_cidreira wrote @

Διαβάστε:
H απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για υιοθεσία από ομοφυλόφιλη
http://elawyer.blogspot.com/2008/03/h.html

  salepi wrote @

“… και εμενα αυτο που με χαλαει σε τετοιες περιπτωσεις που οι ομοφυλοφιλοι ζητανε δικαιωματα ειναι οτι…τα ζητανε ενω θα επρεπε να ειναι αυτονοητο πως τα εχουν εξισου οπως και οι ετεροφυλοι”

συμφωνώ και επαυξάνω!

η μπάλα χάνεται και όταν προσπαθεί να εξηγήσει κάποιος κάτι και τα επιχειρήματα είναι αλλού για αλλού.
Το ότι χρησιμοποιείται η κακοποίηση το θεώρησα ακραίο σαν παράδειγμα για κάποιον που θέλει να χει δικαίωμα στην υιοθεσία (και όχι σαν ακραία περίπτωση γενικά!). Δηλαδή η κακοποίηση είναι προσόν των ετεροφυλόφιλων; ομόφυλλα ζευγάρια δε θα μπορούσαν ποτέ να κάνουν κάτι τέτοιο;
Απλά μου φαίνεται παντελώς άσχετη η σύγκριση και κρίμα που μπαίνει σε τέτοια κουβέντα.
Το αυτονόητο θα ήταν να ειπωθεί απλά ότι ένα παιδί μπορεί να μεγαλώνει σε υγιές περιβάλλον που το αγαπούν και το θέλουν, είτε αυτό είναι με δύο γυναίκες, είτε με δύο άντρες, είτε με τον παππού και τη γιαγιά !

καταλαβαίνω ότι απλως δειχνουν πως το να εισαι καλος γονιος δεν εξαρταται απο την σεξουαλικοτητα σου, απλά μου φαίνεται ακραίο απ’την άποψη ότι είναι σα να θέλει να αποπροσανατολίσει την κουβέντα.

και το χωπαρατηρήσει γενικά σε παρόμοια κείμενα, γιαυτό και αντέδρασα με τη μια

  salepi wrote @

τη λέξη “προσόν” παραπάνω εννοείται ότι την είπα ειρωνικά! μη με πάρετε με τις ντομάτες

  christiana wrote @

οκ, συμφωνω πως ειναι τσουβαλοειδης ο τροπος που καταληγει το κειμενο, και αδικει απο μονο του αυτο που προσπαθει να πει…
απο την αλλη, ειναι αστειο να μιλαμε για υγιη προτυπα, ή για ελλειψη τους στη συγκεκριμενη περιπτωση οταν η “straight-οσυνη” δεν τα διασφαλιζει, και πως θα μπορουσε αλλωστε! 😛
ας θεωρησουμε το κειμενο κακογραμμενο στο τελος…
αυτο με την επιχειρηματολογια νομιζω πως ειναι αβυσσος, το τι λαμπακια, δηλαδη, χτυπαει καθε θεμα σε αυτον που γραφει…
τεσπα, για να καταληξω,
στο νησι μας οι ντοματες ειναι βιολογικες και δεν τις πεταμε σε κανεναν παρα τις κανουμε σαλατα με ροκα και balsamico
χο-χο-χο!!! 😀

καλημεραααααααα!!!!!!!!!!

  salepi wrote @

μιαμ..
και γω με τη δική μου επιχειρηματολογία ξέχασα τα βασικά..
καλημέρα! of course 🙂

  lenaki wrote @

κορίτσια η κατάληξη του κειμένου είναι σαφής και θέλει να καυτηριάσει το εξής:

δεν μπορείς να λες ανώμαλο έναν άνθρωπο επειδή αγαπάει άνθρωπο του ίδιου φύλου και εξίσου ανώμαλο κάποιον που κακοποιεί το παιδί του αλλά είναι “κανονικός” δηλαδή str8.

επομένως η Κέζα καλά κάνει και καταλήγει με αυτό το παράδειγμα ώστε να είναι σαφές ότι δεν είναι οι ομοφυλόφιλοι “ανώμαλοι” και “επικίνδυνοι” για γονείς λόγω της σεξουαλικότητας τους….

ανεπίτρεπτο είναι να κακοποιείς παιδί.

ανεξαρτήτως της σεξουαλικότητας σου.

  mave wrote @

Σορρυ, αλλά πραγματικά η αντιπαράθεση της κακοποίησης στο πλαίσιο ενός ετρόφυλου ζευγαριού με το υγιές μεγάλωμα ενός παιδιού στα πλαίσια ενός ομόφυλου ζευγαριου δεν μου κάθεται καλα… χάνεται η μπάλα του επιχειρήματος αν μου επιτρέπετε.

πρώτα από όλα, η αντίδραση στην υιοθέτηση παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια βασίζεται στην πεποίθεση ότι γενετήσια ένας άνδρας και μια γυναίκα αναπαράγονται και δημιουργούν τους απογόνους που θα αποτελέσουν τους επόμενους συμμέτοχους σε μια κοινωνία.

“Παραδοσιακά” αυτοί οι δύο έχουν ένα ρόλο προετοιμασίας του νεογνού για την μελλοντική κοινωνία. Η αντίσταση σε ό,τι αλλάζει αυτο το “παραδοσιακό” μοντελλο είναι κλασσικό θέμα της δυτικής κοινωνίας , ανεξαρτήτως σεξουαλικούπροσανατολισμού: πόσες μονογονεϊκές οικογένειες ήταν δυνατόν να υπάρξουν στην ελλάδα το ’50? με ποιες κοινωνικές δομές και με ποιά “ανοχή”?

Πλέον όμως το θέμα της “αναπαραγωγής” στα ομόφυλα ζευγαρια έχει παρακαμφθεί με είτε με τον …κλασσικό τρόπο, είτε με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Για μένα το θέμα δεν θα έπρεπε να είνα ι το ζευγάρι και μόνο. πχ Η σουηδία ή τέλος πάντων οι σκανδιναβικές χώρες έχουν ειδικά προγράμματα υποστήριξης για όλους τους γονείς. είτε έιναι μονογονεϊκές οι οικογένειες είτε είναι πολγονεϊκές (παππούς, γιαγιά, μπαμπάς, μπαμπάς, μαμά, μαμά) κοκ. Αυτό συμβάινει επειδή δεν τους νοιάζει να κρατήσουν όλους στην ίδια στάθμη. Αποδέχονται το “διαφορετικό” ως ισοδύναμο με την προσωπικότητα του καθενός και τις δυνατότητες του καθενός. (οκ, politically correct snipet: αυτή η γαμημένη η γλώσσα δεν αναγνωρίζει genders , μην ξεχνάμε ότι έχουμε και …ουδέτερο..)

Το θέμα λοιπόν δεν είναι να σοκάρει κανείς στην επιχειρηματολογία του, για να προκαλέσει την άμυνα της αντίθετης πλευράς, αλλά να καταδείξει το πως τελικά το διαφορετικό (αυτό που άλλοι, ή κάποιοι ονομάζουν ανώμαλο) έχει ελπίδα επιβίωσης, επι ίσοις όροις με το “παραδοσιακό” μοντέλλο.

Για μένα, τελικά, για να μεγαλώσεις ένα παιδί, all you need is love. Απλά ο νόμος που να το ερμηνεύει αυτό δεν έχει ακόμα φτιαχτεί.

  christiana wrote @

@mave_προφανως και συμφωνω με ολα οσα λες (ωραιο σεντονι μας κρεμασες, φιλε 😉 😛 )
συμφωνω πως το θεμα ειναι να φτιαξουμε οικογενειες που επιτρεπουν να μεγαλωσουν παιδια με οσο το δυνατον καλυτερες συνθηκες.
και για πρωτη φορα, σε αλλες κοινωνιες και οχι στη δικια μας οπως πολυ καλα σημειωνεις, χωρις να μας ενδιαφερει το ποιητικο αιτιο…απο “ποιον/α/ο”…
απο την αλλη, στις κοινωνιες αυτες υποψιαζομαι, χωρις να γνωριζω με σιγουρια, υπαρχουν οι ελεγκτικοι μηχανισμοι που “επιτρεπουν”, αποτρεπουν (οσο γινεται), ή τελος , οπως λες και εσυ, βοηθουν την (οποιας μορφης) οικογενεια να μεγαλωσει τα παιδια της με τον καλυτερο τροπο.
προφανως δεν ειναι επιχειρημα η κακοποιηση. ειναι απλα καταδεικτικο των οριων μιας κοινωνιας προς μια κατευθυνση και οχι προς μιαν αλλη, καθως και της διαθεσης προοδου και αυτο αναλυσης.
εν ολιγοις, η ελληνικη κοινωνια, ας περιοριστουμε σε αυτην προς στιγμην, προτιμα να κρυβεται πισω απο το δαχτυλο της “κανονικοτητας” προκειμενου να μην μπει σε μια διαδικασια κριτικης αποδοχης μιας δυναμει νεας πραγματικοτητας.

  IRqueen wrote @

@mave&salepi. Αν και φυσικά συμφωνώ ότι δεν είναι καθόλου σοβαρό επιχείρημα να γενικοποιεί κανείς νομίζω ότι παρα-αρπάξαμε την Χριστιάνα από τα μούτρα αν σκεφτεί κανείς πόσες φορές έχει αιστανθεί εκείνη της “φρικιό” όταν εξισώνουν διάφοροι τους ομοφυλόφιλους με τους παιδεραστές;!;! Στην τελική εγώ θα ήθελα να ακούσω την άποψη της και αυτής της Λένας για το πώς το βλέπουν/σκέφτονται/οργανώνουν/βιώνουν να μεγαλώσουν παιδιά σε μονο-φυλική οικογένεια, όπου θα λείπει το ένα από τα δύο φύλα, τα οποία παραδοσιακά και γενετικά αλληλοσυμπληρώνονται.
Κοινώς, αντί να μαλώνουμε για το αν στους 10 ετεροφυλό-γονείς οι 2 δέρνουν τα παιδιά τους, και στους 10 ομοφυλό-γονείς ο 1 δέρνει το παιδί του, ίσως θα θέλατε να συζητήσουμε θέματα πιο “τουχτερά”;

  lenaki wrote @

IRqueen μου :-))))
… είχα γράψει ένα ποστ
https://freedomisland.wordpress.com/2007/08/14/same-sex-parents/
ότι αναρωτιέσαι και εσύ είχε αναρωτηθεί και η salepi πριν καιρό…. η απάντηση μου ήταν και είναι η εξής:

comment by salepi στο προηγούμενο ποστ :
Mia megalh paren8esh,
mias kai mphke sthn kouventa h omofylofilia, na ekfrasw mia erwthsh mou gia dialogo…Ti gnwmh exete gia to megalwma paidiou apo omofylofilous goneis?
a) kserw oti exei symvei kai symvainei me epityxh apotelesmata, xwris kanena diaxwrismo
b) exw akousei ola ta epixeirhmata peri agaphs se mia oikogeneiakh sxesh, kai oti einai kalytera apo eterofylofila zeygaria pou den thn exoun.
Alla 8a 8ela na akousw gnwmes panw se andriko kai gynaikeio protypo sto paidi ka8ws to 8ewrw aparaithto na yparxei.
Teinw na symfwnhsw me ta yper ths prakshs kai fysika me to dikaiwma twn omofylofilwn gia paidia, alla yparxoun amfivolies.
Isws kainourgio topic gia esas?

Σ’ευχαριστούμε για το θέμα.

Θεωρώ ότι ισχύει ότι σε όλες τις άλλες “οικογένειες”. Επειδή σε ένα σπίτι θα υπάρχουν δύο γυναίκες ή δύο άνδρες θα πρέπει ντε και καλά να υφίσταται “έλλειψη προτύπου” του άλλου φύλου?

Σε καμία περίπτωση κατά τη γνώμη μου. Γιατί τότε είναι σαν να λέμε σε έναν πατέρα ή σε μια μάνα που μεγαλώνει το παιδί της/του μόνη/ος της/του (για οποιοδήποτε λόγο: διαζύγιο, θάνατος συντρόφου,…) ότι το παιδί της/του στερείται το ανδρικό ή γυναικείο πρότυπο αντίστοιχα και ότι το μεγαλώνει ΛΑΘΟΣ,…και το αυτό που ΠΡΕΠΕΙ να κάνει είναι να πάει να παντρευτεί για να έχει το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ γονέα εντός του σπιτιού. Ευτυχώς έχει περάσει καιρός από τότε που τα “παιδιά των διαζυγίων” θεωρούνταν “προβληματικά”.

Ανδρικά και γυναικεία πρότυπα δεν αναζητά ένα παιδί. “Πρότυπα” νομίζουμε ότι είμαστε εμείς για τα παιδιά γιατί νομίζουμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε τους ανθρώπους και να τους κατευθύνουμε. Μακάρι να αφήναμε τα παιδιά να γίνουν μεγαλώνοντας αυτό που θέλουν και όχι αυτό που τους θέλουμε να τους δείξουμε εμείς οι “μεγάλοι” και “έμπειροι” ως “σωστό”.

Το παιδί και αργότερα ο έφηβος το μόνο που κάνει είναι να δείχνει αδυναμία και να προτιμά να εμπιστευτεί, όποιον το ακούει, το κατανοεί, δεν το μειώνει, δεν το απορρίπτει, το σέβεται,το αγαπά.

Τα παιδιά δεν είναι φυλακισμένα στο σπίτι. Πολύ νωρίς “βγαίνουν” από το σπίτι για το σχολείο και τις όποιες άλλες δραστηριότητες. Αν είσαι άξιος να λέγεσαι γονιός ότι φύλο και αν έχεις θα εμπιστευτεί εσένα για όποιο πρόβλημα του. Αν όχι θα εμπιστευτεί όποιον του λέει το ένστικτο του.

Και αυτός ο “όποιος” μπορεί να είναι μία θεία, ένας ξάδερφος, μία καθηγήτρια, ένας προπονητής, μια φίλη. Ή όλοι οι παραπάνω. Το ζήτημα είναι ότι το παιδί θα βρει τη λύση.

Κανείς δε μπορεί να επιβάλλει σε κανέναν ποιον θα θαυμάζει και ποιόν θα εμπιστεύεται.

Οπότε οι ομοφυλόφιλοι γονείς έχουν όσες ευκαιρίες έχουν και όλοι οι άλλοι “γονείς” για να κάνουν ένα παιδί ευτυχισμένο.

Αρκεί να το αγαπάνε όπως είναι και όχι όπως θα θέλανε να είναι.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: