freedom island

2 girls in love…

ηταν μια φορα και εναν καιρο ενα χωροταξικο…

Ημερίδα της «Καθημερινής» 5/5/2008. Παρακολουθώντας από κοντά τις εξελίξεις που άμεσα ή έμμεσα αφορούν όλους μας, η «Καθημερινή» και ο «ΣΚΑΪ» παρεμβαίνουν στη δημόσια συζήτηση διοργανώνοντας ημερίδα (8 μ.μ.) για το εθνικό χωροταξικό σχέδιο στο Mουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138).

το παρακάτω απόσπασμα [κλικ] απο την Καθημερινη :

Ούτε όραμα ούτε τόλμη στο χωροταξικό

Ποια είναι τα σημεία που έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση επιστημονικών φορέων και περιβαλλοντικών οργανώσεων

Ενστάσεις σε πέντε σημεία
 
Ετσι, και το εθνικό χωροταξικό δεν έμεινε για πολύ στο απυρόβλητο. Εννέα από τους δεκαεννέα φορείς που συμμετείχαν στη διαδικασία διαβούλευσης (Τεχνικό Επιμελητήριο, ΣΕΒ, Σύλλογος Χωροτακτών, Συνομοσπονδία Γεωργικών Συνεταιρισμών, Αρκτούρος, Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων, Πανελλήνιος Σύλλογος Αρχιτεκτόνων, ΓΣΕΕ) αρνήθηκαν να υπογράψουν το κοινό κείμενο και εξέφρασαν δημόσια τις αντιρρήσεις τους οι οποίες συμπυκνώνονται στα εξής:

1  Το Πλαίσιο διαιωνίζει ένα παρωχημένο μοντέλο ανάπτυξης, με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να εξακολουθούν να διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο. Χαρακτηριστικό της έλλειψης οράματος είναι ότι οι έξι από τους επτά ηπειρωτικούς άξονες ανάπτυξης της χώρας ταυτίζονται με αντίστοιχους αυτοκινητόδρομους, που (ανα)κατασκευάζονται σήμερα με συμβάσεις παραχώρησης.

2  Το Πλαίσιο παραγνωρίζει το νησιωτικό χαρακτήρα της χώρας. Η αρχική μελέτη πρότεινε μια ολότελα νέα θεώρηση: την αυτοργάνωση των νησιών, την ενίσχυση της εσωτερικής τους επικοινωνίας και τη σταδιακή απεξάρτηση από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Οι προτάσεις αφαιρέθηκαν για να αντικατασταθούν αργότερα από μια γενικόλογη αναφορά.

3  Παρόλο που αναγνωρίζει τη γιγάντωση της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, το πλαίσιο δεν λαμβάνει καμία πρόνοια για να ελεγχθεί η συνεχής πολεοδομική επέκταση των δύο πόλεων και να προστατευθεί ο περιαστικός χώρος, ως απαραίτητο κεφάλαιο για την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους.

4  Παρόλο που αναγνωρίζει τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, η δόμηση στις εκτός σχεδίου πόλεως περιοχές (όπως τα νησιά και η παράκτια ζώνη), το πλαίσιο δεν έχει συγκεκριμένη αναφορά στον τρόπο περιορισμού της. Το υπουργείο έκανε «πίσω ολοταχώς» σταθμίζοντας τις αντιδράσεις.

5  Το Πλαίσιο στερείται χρονοδιαγραμμάτων, παρόλο που έχει διάρκεια ζωής μια 15ετία. Οι δράσεις που προτείνει (λ.χ. η σταδιακή μετακίνηση των δρομολογίων από το λιμάνι του Πειραιά σε εκείνα της Ραφήνας και του Λαυρίου) δεν έχουν κανέναν χρονικό ορίζοντα, ούτε κατά προσέγγιση. Τα μόνα χρονοδιαγράμματα που προβλέπονται είναι η υποχρέωση ολοκλήρωσης του δασολογίου μέσα σε μια τετραετία (την οποία όμως συνδέει με το ζήτημα της χρήσης των αεροφωτογραφιών του 1960 έναντι του 1945 για τον καθορισμό των δασών) και η ολοκλήρωση στο ίδιο διάστημα της διοικητικής μεταρρύθμισης.

Τα ζητήματα αυτά αναμένεται να απασχολήσουν το προσεχές διάστημα τη συζήτηση του εθνικού χωροταξικού σχεδίου στη Βουλή. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υποσχέθηκε ότι η διαδικασία θα είναι «ανοιχτή», ενδέχεται δηλαδή να οδηγήσει ακόμα και σε αλλαγές της τελευταίας στιγμής. Ωστόσο, εκτός από την αντιπολίτευση (το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν από καιρό ασκήσει δριμεία κριτική, ενώ το ΚΚΕ τήρησε στάση αναμονής), ο κ. Γ. Σουφλιάς θα βρεθεί ενώπιον και αντιδράσεων βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας. Το «φιάσκο» του Κιότο, εξ αντανακλάσεως, ρίχνει τη βαριά σκιά του και εδώ.

λενα

No comments yet»

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: